
Ferrari F40 – supersamochód klasy średniej wyprodukowany pod włoską marką Ferrari w 1987 roku. Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Napęd przekazywany był na oś tylną. W modelu F40 jedna z turbin pracowała w dolnym zakresie zaś druga włączała się na wyższych prędkościach obrotowych (od 5000 obr./min). W zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze oraz spiralne amortyzatory. Prędkość maksymalna wynosiła 320 km/h. Ferrari F40 jest ostatnim modelem wyprodukowanym za czasów właściciela firmy, Enzo Ferrari[2]. F40 jest obok Porsche 959, Jaguara XJ220, Lamborghini Diablo, McLarena F1 i Bugatti EB 110 jednym z charakterystycznych supersamochodów przełomu lat 80. i 90. Wyprodukowano 1310 sztuk.
Dane techniczne:
Ferrari F40 (1987-1992)
Silnik i napęd:
Typ: V8, 90o, F120 A
Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 2936 cm³
Doładowanie: Dwie turbosprężarki IHI RHB 53LW
Moc maksymalna: 478 KM przy 7000 obr./min
Objętościowy wskaźnik mocy: 162,81 KM/l
Maksymalny moment obrotowy: 577 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
Koła przednie: 8 × 17”
Koła tylne: 13 × 17”
Opony przednie: 245/40 R 17
Opony tylne: 335/35 R 17
Masy i wymiary:
Masa własna: 1325 kg (według normy UE)
Stosunek masy do mocy: 2,77 kg/KM
Długość: 4430 mm
Szerokość: 1989 mm
Wysokość: 1130 mm
Rozstaw osi: 2451 mm
Komentarze
Prześlij komentarz